Locations
TLÜ Ökoloogia Keskus
Tallinna Ülikooli Ökoloogia Keskus on loodud 1992. aastal iseseisvalt tegutsenud Ökoloogi Instituudina.
Kadriorg ja selle ökosüsteemiteenused
5
Sihtgrupp: Muu
 
Raja pikkus ~1.7 km, läbimiseks kuluv aeg ~1,5 h.
Raja algus on Poska ja Weizenbergi tänava nurgal. Selleks, et rajapunktides olevaid küsimusi näha, peab nendesse kohale minema.

Rada on mõeldud kõikidele huvilistele, kellel on soov saada uusi teadmisi!
Rajal tutvustatakse linna ökosüsteemiteenuseid ja Kadriorgu.
Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikul ja naudi!

- Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".
- Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.
- Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängul".
 
Vaja läheb:
Laetud akuga nutiseade (mobiil või tahvel), millel on mobiilne internet ja GPS.

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 
Ökosüsteemiteenused Kadriorus 2017
5
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 21 minutit
 
Raja pikkus ~2 km, läbimiseks kuluv aeg ~1,5-2 h.
Raja algus on Kadrioru trammipeatuses. Selleks, et rajapunktides olevaid küsimusi näha, peab nendesse kohale minema.

Rada on mõeldud kõikidele huvilistele, kellel on soov saada uusi teadmisi!
Rajal tutvustatakse linna ökosüsteemiteenuseid.
Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikul ja naudi!

- Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".
- Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.
- Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängul".
 
Vaja läheb:
Laetud akuga nutiseade (mobiil või tahvel), millel on mobiilne internet ja GPS.

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 
Järvselja ökoüsteemiteenused lühike
3.8
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 58 minutit
 
Rada on mõeldud kõikidele huvilistele, kellel on soov saada uusi teadmisi!
Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikul ja naudi!

- Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".
- Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.
- Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängul".

Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast.
 
Vaja läheb:
Laetud akuga nutiseade (mobiil või tahvel), millel on mobiilne internet ja GPS.

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 
Räägu ümbermaja rada
Sihtgrupp: Muu
 
TLÜ Räägu tänava õppehoonele ning LTI suundadele pühendatud Avastusrada.

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 
Räpina jäätmerada
4.1
Sihtgrupp: Gümnaasium
Keskmine läbimise aeg: 33 minutit
 
* Kuna rada asub linnas ja ristub sõiduteedega, siis peab olema väga tähelepanelik ning teid ületama ainult selleks ettenähtud kohtades, veendudes eelnevalt selle ohutuses.
* Raja läbimine ei ole võistlus omavahel vaid võitlus jäätmete liigse tekkega. Selle edukuseks tuleb üksteist aidata. 
* Oluline ei ole mitte kiirus, vaid tegevuste läbimõeldus ning vaatlemisoskus rajal.
* Raja küsimused on omavahel seotud ning tähelepanlik peab olema igal hetkel. 

Vaja läheb:
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! 
"Prügikott" - virtuaalne või füüsiline kott erinevat liiki prügiga, millele raja läbijad peavad Räpina linnas liikudes õigetesse kohtadesse "tühjendama".
 
kaart
 
Tartu loodusmaja pargirada
3
Sihtgrupp: II kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 6 minutit
 
Raja läbimiseks on vaja: mobiilne nutiseade, ilmastikule vastav riietus, Nutiseadmesse on eelinstalleeritud aplikatsioonid: luup ja distantsimõõtja. Rada on suhteliselt lühike ning ei välja loodusmaja pargi territooriumilt.
 
kaart
 
Looduse Akadeemia: ökosüsteemiteenused
5
Sihtgrupp: II kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 14 minutit
 
Raja pikkus ~1.5 km, läbimiseks kuluv aeg ~1 h.
Raja algus on Kadrioru trammipeatuses. Selleks, et rajapunktides olevaid küsimusi näha, peab nendesse kohale minema.

Rada on mõeldud kõikidele huvilistele, kellel on soov saada uusi teadmisi!
Rajal tutvustatakse linna ökosüsteemiteenuseid.
Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikul ja naudi!

- Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".
- Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.
- Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängul".

Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast.
 
Vaja läheb:
Laetud akuga nutiseade (mobiil või tahvel), millel on mobiilne internet ja GPS.

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 
Penijõe Avastusrada
Sihtgrupp: Muu
 
Matsalu rahvuspargi Penijõe 5 km pikkune matkarada, mille läbimiseks kulub umbes 1,5 h. Avastusrajal palun liikuda vaid mööda rajatud ja tähistatud radu (tähistatud matkarada, järgida viitasid)! Õpilastel läbida rada soovitavalt (eelkooliealistel ja põhikooli astmetel kindlasti) koos juhendajaga. 

See Avastusrada tutvustab Sulle Matsalu rahvuspargile iseloomulikke maastikke ja nende muutusi. Käsitletakse Matsalule omaseid kooslusi nagu roostik, luhad, kinnikasvavad heinamaad. Tutvustatakse seal leiduvaid taime- ja loomaliike. Käsitletakse ka kohalikku kultuurilugu.

Soovitavalt kaasa võtta binokkel. Selga ilmale vastav riietus. Rada läbib kohati ka niiskeid ja mudaseid alasid, arvestada sellega jalanõude valikul. Laudteedel olla ettevaatlik - libastumise oht. Kaasa ei tohi võtta lemmikloomi, kuna matkarada läbib karjatatavaid alasid.

Eelnevalt võiksid nutiseadmesse allalaetud olla kaks rakendust (äppi): "Eesti kahepaiksed" (goo.gl/lFimlz) ja "Talvine aialinnuaabits" (goo.gl/kVBcIo).
 
kaart
 
Nõmme-Mustamäe maastikukaitseala
4.5
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 17 minutit
 
Mõõduka pikkusega ring mööda maastikukaitseala
 
kaart
 
Tramm nr 3 mälumäng
Sihtgrupp: Muu
 
Mälumäng selleks, et trammis igav ei oleks. Mängimiseks liinil nr 3, suunal Tondi-Kadriorg.

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 
Nõmme-Mustamäe MKA lühike
3
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 2 minutit
 
Lühike ring mööda maastikukaitseala
 
kaart
 
Päikesesüsteem 1,2 km
Sihtgrupp: III kooliaste
 
Avastusrajal mudeldatakse Päikesesüsteemi ning lahendatakse teemale vastavaid ülesandeid. Eesmärk on anda parem ettekujutus Päikesesüsteemi taevakehade suuruste ja nende vaheliste kauguste proportsioonidest ning anda huvitavaid teadmisi maailmaruumi, planeetide ja astronoomia kohta. Raja kaugeim punkt on 1,2 km.

Vajalikud vahendid: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud!

Võimalikud illustratiivsed abivahendid: Korvpall, kreekapähkel, sarapuupähkel, kuivatatud hernes
 
kaart
 
Mälumäng Kadriorus
Sihtgrupp: Muu
 
Võistkondliku mälumäng. Võidab see, kes kokkulepitud aja jooksul jõuab anda rohkem õigeid vastuseid.

Küsimused on osaliselt pärit lauamänguraamatust "Tõeline eestlane" (Tuule, T., Kurik, K. & Niidermann, K. 2014)

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 
Mälumäng Nõmmel
5
Sihtgrupp: Muu
 
Võistkondlik mälumäng
 
kaart
 
Ökosüsteemiteenused Kadriorus
5
Sihtgrupp: Muu
 
Raja pikkus ~2 km, läbimiseks kuluv aeg ~1 h.
Raja algus on Kadrioru trammipeatuses. Selleks, et rajapunktides olevaid küsimusi näha, peab nendesse kohale minema.

Rada on mõeldud kõikidele huvilistele, kellel on soov saada uusi teadmisi!
Rajal tutvustatakse linna ökosüsteemiteenuseid.
Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikul ja naudi!

- Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".
- Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.
- Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängul".

Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast.
 
Vaja läheb:
Laetud akuga nutiseade (mobiil või tahvel), millel on mobiilne internet ja GPS.

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 

Siin lehel on peamiselt koolidele, kuid ka üldisematel hariduslikel eesmärkidel valminud Avastusrajad. Raja valimiseks vajuta kaardil olevatel markeritel või vali menüüs sobiv piirkond ja kool.

Miinimum nõuded: operatsiooni süsteem iOS (versioon 8), Android 4.4 või Windows Phone 8.1. Vajalik on vähemalt 3G interneti ühendus ja töötav GPS moodul.